Wie is Marieke?

Mijn naam is Marieke, ik ben getrouwd en heb twee kinderen. Ik houd van gezelligheid, avontuur en ontspanning, laat dit nu net de ingrediënten zijn van psychomotorische kindertherapie!

Jarenlang heb ik met veel passie voor de klas binnen het speciaal basisonderwijs gestaan ​​en zag ik vooral kansen wanneer het zelfs niet lekker liep met een soort in de groep. Ik vaker dat ik vaker “Out of the box” ging denken om kinderen te kunnen blijven blijven.  Een soort is van de natuur nieuwsgierig en wil graag leren, ook al is dit niet altijd zichtbaar. Soms heeft een soort net een andere benadering nodig om iets te laten ontstaan ​​omdat het andere niet passend of duidelijk genoeg is. Tijdens mijn lessen heb ik veel spel, beweging en energizers ingezet waardoor de motivatie voor het leren omhoog ging en ik de kinderen zag genieten. Het welzijn en de betrokkenheid van een kind en een klik met de leraar is een belangrijke basis voor het leren leren en is echt van cruciaal belang!

Hoewel ik altijd met heel veel plezier voor de klas heb gestaan, heb ik ervoor gekozen om mij meer te gaan specialiseren in het onderliggende gedrag van een soort. En nu werk ik sinds 2022 vol plezier als psychomotorisch kindertherapeut (PMKT-er), waarin spelen en volop    bewegen aan bod komt. De kennis en ervaring met verschillende soorten gedrag- en leerproblematiek heb ik mee genomen en speelt nu een      belangrijke rol binnen mijn expertise als therapeut. Ik blijf mezelf ontwikkelen door te lezen en deel te nemen aan cursussen, opleidingen en workshops. Er is nog zoveel meer te ontdekken waardoor ik zelf ook gemotiveerd blijf!

Als ik zelf zou omschrijven als therapeut dan zie ik een betrokken, open en enthousiaste therapeut met een warm hart voor kinderen. Een therapeut die het belangrijk vindt om een ​​goede sfeer en een duidelijke structuur te creëren binnen de therapie waarbij een kind zich prettig voelt en zichzelf durft te zijn. Met geduld, een tikkeltje humor en positiviteit zorg ik ervoor dat een soort leert van een nieuwe ervaring/ uitdaging. Ik ervaar dat alle kinderen graag gezien en gehoord willen worden en wanneer ik hun oplossingen naar voren laat komen verschijnt er vaak een glimlach op het gezicht. En daar doe ik het voor!